07 Kasım, 2010

Harika Pazar :)

Nasil guzel, nasil guzel bi gundu bugun! Piril piril hava! Izmir'e hala kis gelmedi, kisi birak sonbahar bile geldi sayilmaz. Bayagi t-shirt'le gezdik bugun, ben utanmasam parmak arasi terliklerimi de giyerdim de beraber disari ciktigim yuce sahsiyetleri utandirmamak adina edepli pabuclarimi giydim. Nefis tertemiz hava, Urla ve balik ziyafeti. Bi Izmirli havayi guzel bulunca n'apar? Bi su kenarina konuslanip balik yer, e biz de geregini yaptik. Bir guzel balik yedim ki  sormayin, elimle tabii ki! Balik kusermis catalla bicakla durtersen orasini burasini. Uyuz olurum ben catal bicakla balik yiyenlere, en sosyetik yerde bile balik elle yensin kardesim, ne var yani? Soyle yatircaksin levregi kuzu gibi tabaga accik tuz, (limon olmaz, balik onu da sevmez, deniz kokusu gider) hapur hupur yiceksin iste. yanindaki salataya koy limonu bolca, bi de citir ekmek, daha ne olsun. Nerde yersen ye , ister kordon Deniz restaurant'da cok para ver ye, ister cesme dalyan'da daha az para ver ye, ister Foca Celep'te eh para ver ye, ister urla'da salas biyerde az para ver ye. Bu balik salata ekmek uclusunun tadi degismez. Ne kimse bunlarin tadini bozabilir ne de ustune kus kondurabilir. Mistir bu uclu, garantidir. Hele hava da bugunku gibiyse yeme de yaninda yattir!
Baliktan sonra bi Izmir klasigi vardir bi de; Saksagan beyni! Evet saksagan beyni adi ama beyin falan yemiyosunuz tabi baligin uzerine. Muhteviyati sudur: limonla ezilmis helva kapali bi kapta firina verilir sonra sicak sicak yenir. Baligin ustune illa bi tatli ister ya insanin cani, iste bu saksagan beyni o derde yek devadir. Evde bile yapilabilir, inanilmaz lezzetlidir. Mutlak suretle denemelidir!
Iste boyle gecti bir Izmir pazari. Artik benim icin sayili olan Izmir pazarlarindan birini daha devirdim.
Siz siz olun baliginizi catalla durtmeyin, limon dokup canini sikmayin. koyun yanina salatanizi, ekmeginizi ,pasa pasa yiyin.
Umarim bugun benden baska balik keyfi yapanlar da olmustur ve umarim baliklara eziyet etmemislerdir ;)
Herkese guzel haftalarrrrrr!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder