20 Şubat, 2012

Gozde Ozkanli Koylu

Benim bi arkadasim var...Beraber buyudugum, herseyimi paylastigim, kardes oldugum. Hicbir kan bagimiz yok, uzak yakin akrabaligimiz da yok sadece uzuuun yillara sigdirdigimiz, hala her anini hatirladigimiz dostlugumuz var. Sesimizin en ufak bi kaymasindan ne derdimizin oldugunu, kiminle derdimiz oldugunu en onemlisi nasil cozulebilecegini bildigimiz, en ufak bir bakisla anlasip herkesi ayakta uyutup kalkip kacabilecegimiz, Tabu, sessiz sinema vs gibi oyunlarda her zaman ezici bir ustunluk elde edebilecegimiz , ailelerimizin birbirimizi ikinci kizlari ilan ettigi bir arkadaslik bu. Benim onun annesiyle, onun benim ananemle  onlerinde dalga gecip, konu onun annesiyse kicimiza terlik yiyebilme, benim ananemse tatli bi kufur yiyebilme ozgurlugumuz var mesela,ya da benim annemin ikimize birden ufff, cok salaksiniz deme ihtimali - muhtemelen yemekleriyle dalga gectigimiz icin-.
 Birbirimize en berbat taraflarimizi bi kerede soyleyip "ama ben yine de seni cok seviyorum gerizekali" deme yetenegine sahibiz. Baska kimsenin bilmedigi sirlarimiz var. Okuldayken biri ona ya da bana gelip "Sana bisey soylicem ama kimseye soylemek yok" dediginde pesin pesin " Gozde'ye/Oya'ya soylicem bi tek, ona gore de ne diceksen, ya da soyleme" demisligimiz var ayni kararlilikla. Ortaokuldayken tamamen keyfi sekilde arkadaslarimizin paralarina ve yiyeceklerine el koymuslugumuz, aklimizca eskiyalik yapmisligimiz var :) Hayat bizi zaman zaman mesafelerle sinasa da donup donup birbirmizi daha cok sevmisligimiz var. Ailelerle cikilan tatillere birbirimizi surukleyisimiz, birbirmizi aile ferdi ilan etmisligimiz var... var oglu var...
Senelerce ayni ekipte folklor oynadik, sahnede bile guctuk birbirimize. Tanidik bir gulumseme dedikleri sey var ya, o bizdik iste. Kime sorsan Oya dedin mi Gozde, Gozde dedin mi Oya gelirdi akillarina. Birlikte buyuduk iste, birlikte hasta olduk, birlikte gezip tozduk, birlikte asik olup agladik, birlikte gizli gizli icki ictik, birlikte sigaraya basladik, raki icmeyi birlikte ogrendik...
 Oyle cok animiz var ki.. oyle iyi taniyoruz ki birbirimizi, arada kacirdigimiz yillar oldu, yine bisey olmadi. Benim mantik kupu Gozdem her durumdan bizi kurtarmayi basardi. Yillar gectikce benim "amaaan bosver"ci, onun ise "iyi de hic mantikli degil"ci biri oldugu ortaya cikti. Ikimizin bu iki farkli alana yayilmis davranis bozukluklarinin birlesimi de 10 numara bisey oldu.:)) Anormal bir denge, garip bir sinerji olustu :)
Ilk kez Ankara'ya universiteye gittigim zaman ayrildik. ilk sene her gun telefonla konustuk, annemle hergun konusmadim ama onla konustum. Sonra alsitik, sakinlestik yavas yavas..
 Baska yerlerden edindigimiz arkadaslarimizi da hep birbirleriyle tanistirdik ki, gruplarimiz ayrilmasin, yine birlikte olabilelim.Ikimiz de evlendik, dunya tatlisi bebeklerimiz oldu, bu sefer anne olmayi ogrendik beraber. Sonra ben bi kazik attim iste buna, kalktim geldim dunyanin bi ucuna. Cok sovdu saydi basta ama ben mutlu olayim istedi yine de. Simdi Skype'la idare ediyoruz, carsambalari skype'tan beraber dizimizi seyrediyoruz. Konusa konusa, gule gule, dalga gece gece :) Herseyle dalga gecmeyi cok seviyoruz...bi suru sey yiyoruz seyrederken, o bana "Baaaak sende bundan var mi" diyo, ben ona "Yok ama bundan var sende var mii" diyorum :)) Birbirimizin yediklerine bakip bakip sumugumuzu cekiyoruz.
 Aslinda cok baskaydi cocukken kurdugumuz hayaller, bizim cocuklarimiz da kanka olucaklardi, birlikte buyuceklerdi ama olmadi iste, kismet... yine de elimizden geleni ardimiza koymicaz tabii..
tutmus bana pasta almis bugun Izmir'de. Ustunde iyi ki dogdun Oya'm yaziyo... Ogluyla kocasiyla uflemisler mumlari, benim icin kesip bi guzel yemisler, fotograflarini da bana gondermisler.. Ne denir ki.. Annemle ananem de yapti aynisini bugun, skype 'ta konusup dururken pasta getirip kestiler! Hadi onlar deli, hasretimden olmusler, kafayi bana takmislar, ne yapcaklarini sasirmislar, peki sen? Sen de mi yedin kafayi :))) Beni aglamaktan oldurmeye and mi ictiniz birlesip??
Ben de seni cok ozledim can arkadasim, kardesim, bitanem.  Bizi anlatmak icin 10 sayfa yazi yazsam yine yetmez.. Biziz iste, Gozde ve Oya'yiz ve nerde olursak olalim hep oyle kalacagiz... Seni cok ama cok seviyorum...Hep sayardik ya, ben bayadir saymamisim sasridim bi... 23 sene oldu... dile kolay... dilek olay.... :) Esen kal en has arkadasim...

1 yorum:

  1. ufff içim ısındı yaa.. keyifli, güçlü bir şeyler döndü durdu içimde! Ne güzel geldi kalbiniz yaa =)

    Öpüyorum seni ve min'cik oğlunu..

    YanıtlaSil