04 Aralık, 2010

Otobuse yetistirdigimiz evladimiz :)

Bugun Alsancak'ta Lorenzoyla beraber yururken bi kac otobus duraginin yanindan gectim ve cok sahane biseye sahit oldum. Belki Turkiye'nin heryerinde gunde bilmem kac kere olan bisey ama ben cok guzeline sahit oldum. Suratta bir gulumseme, kalpte bi sicaklik birakanindan :) Olay soyle gelisti...
Ben sevgili bebemin arabasini ittire ittire yavas yavas duraklarin arka tarafindan seyirtirken yanimdan kosarak 17-18 yaslarinda, elinde is cantasina benzer bi canta ve bi de torba olan bi cocuk gecti. Iki ondeki otobuse yetismege calisiyordu. Gittikce hizlandi kosusu, otobus son yolcusunu alip kapisini kapattiginda bizim cocuk onun arkasinda duran obur otobusu henuz yeni yarilamisti ki, ben icimden kendi kendime bahisleri actim yetisemicek diye. Tam ben bunu dusunurken bi de elindeki torbayi dusurmesin mi. Hem de dustukten bi kac saniye sonra farketti, bi kac adim ileri kosmustu bile. Iste tam o anda durak sakinleri muhtesem bi dayanisma icine girdi. Yasinin 35-40 oldugunu tahmin ettigim bi adam cocugun dusurdugu torbayi yerden kapip, cocuga dogru kostu, sanki bayrak yarisindalarmis, calisilmis da yapilmis gibi, sakin ve kendilerinden emin bi sekilde cocuga torbayi verdi cocuk azcik geriye donerek kapti torbayi adamin elinden. Bayrak yarisinin tam bayragin el degistirdigi anini getirin gozunuzun onune aynen o sekile torba el degistirdi! Cocuk yuzunu tekrar yakalamaya calistigi otobuse dondu bi de ne gorelim baska bi adam da otobuse dogru kosmus, durdumak icin kapisina vuruyor, kendi icin degil ha, cocuk icin, ama ne vurmak! Sanirsiniz cocuk olimpiyatlarda ulkemizi temsil ediyor da kazanmamiz cocugun otobuse binmesine bagli! Neyse sonuc itibariyle otobus arkasinda yarattigi dalgadan habersiz seyirtmeye baslamisken ikinci adamin kapiya askettigi yumruk mudehalesini farkedip durdu, kapilarini acip cocugu iceri aldi, bir nevi sicacik kollariyla sardi! Oyle bir gorev bilinci ve is bolumu yapilmisti ki cocuk bindikten sonra duragin diger sakinleri milli macta gol atmisiz edasiyla cosup, havalara ziplicaklar, birbirlerine 'cak' falan dicekler sandim! Oyle bi hava vardi sanki durakta! Herkes bi oh dedi icinden sanirim, evladimizi sagsalim otobuse yetistirdik diye. Sonra dusundum, dedim ki kendi kendime, bu cocuk boyle can hiras bi sekilde yetismege calisti otobuse, kimbilir ne icin gec kalmamaliydi, belki isten kovardi onu patronu gec kalsaydi, belki bi yakinina bisey olmustu ona yetismesi lazimdi, ya da belki hicbi sey yoktu da cocugun atraksiyon yapasi geldi, bilmiyorum ama saka bi yana beni cok etkiledi bu bi kac saniyelik yardimlasma. Demek ki hala baskalarini dusunen birileri var, dusunmekle kalmayip harekete gecen, hatta iki saniye icin bile olsa canini disine takan birileri var. Ne guzel, guzel insanlar var... Icimi isitti bu komikle karisik sicak enstantane. Cok guzel oldu....:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder