01 Aralık, 2010

Mutluluk

Hayattaki amacin nedir diye soran herkese verdigim tek cevap. Benim tek amacim mutlu olmak. Dogrularla ya da yanlislarla, mutlu olmaliyim, iste o kadar. Hafife almak... en sevdigim lafin yine ayni bosvermislikle soylenen 'Amaaan canimizi mi alcaklar?' olmasi. En korktugum, en huzursuz oldugum anlarda bile ucunda olum mu var sanki diye kendi kendimi rahatlatabilmem, yapabileceklerimin ve de daha onemlisi yapamayacaklarimin farkinda olup onlarla barismaya calismam. Universite sinavindan cikarken yuzumdeki ifadenin kapida beni bekleyen annem ve dayima dehset sacmasi- Oyle rahat gorunuyomusum ki kesin coook kotu gecti yapmadan ciktim sanmislar-, sinava girmeden bi hafta once Caglanin calistirdigi tarih, cografyya ve Turkce ile sinavda harikalar yaratmam - gercekten butun sene calismadim-, universite son sinifi icinde butun derslerin notlarini barindiran tek bir ufak defterle bitirmem- harita metod bile degil baya, bildiginiz kucuk defter-. Raht insanim ben, zora gelemem, olacagi kadar olur hersey, kendini ikiye ayirsan olmusla olmuse care bulamazsin. Sevgilin seni terk edecekse eder, hoca sizi sozluye kaldiracaksa kaldirir ve sifir verecekse verir, otobusu kaciracaksaniz kacirirsiniz, Murphy kurallarini uygulamaya karar verirse uygular VE siz cok da engel olamazsiniz. Gundelik hirslarla bogulmus, kendinden gecmis insanlari anlamiyorum, bi rahat edin. Hicbiseyi ciddiye almayin demiyorum ama herseyi de almayin evet. Isinizde basarili olmak istiyorsunuz elbet, cok calisin tabi ama sagliginizi bozmayin. Dunyayi gezmek istiyorsaniz evet para biriktirin ama ac kalmayin. Cocugunuz iyi yerlerde okusun isteyin tabi ama canini cikarmayin.
Mutlu olmaya calisin, illa baskalirinin onayladigi yoldan olmak zorunda degil, neyle nasil mutlu oluyorsaniz oyle olun. Sevdiginiz adamla evlenin, sevmediginiz yerlere gitmeyin, caninizi sikan insanlara seviyormus gibi davranmayin. Kendinizi sikmayin. Istediginiz terfiyi alamadiysaniz dunyanin sonu degil, yazdiginiz kitap cok satmadiysa olmezsiniz, cocugunuz en iyi okulu kaznamadiysa biraz daha az iyi okula gitsin nolur ki?
Hayat cok kisa, daha 27 yasindayim ve zamanin ne cabuk akmaya basladigini farkediyorum yavas yavas, cocukken bir omur gibi gelen yaz tatili artik bikac haftasaonundan ibaret degil mi? Dogumgunleriniz daha gecen seneki yeni kutlanmis gibi gelerek gecmiyo mu? Yilbaslari artik eskisi kadar heyecan yaratiyor mu yoksa evde otursak da olur mu? Buyuyoruz, adam oluyoruz, sikici oluyoruz ve zaman suuu gibi akiyo. Iste tam bu yuzden aninizi sikici hirslarla, doldurmanin hic manasi yok.
Arkaniza yaslanin.... rahat edin... kurtulun.... mutlu olun...
daha olmadi Izmir'e gelin ;)

1 yorum:

  1. işte tüm bunlar seni bana sevdiren,oya dediklerinde gülen yüzünün canlanması; güneş gibi,bakış açına sağlık

    YanıtlaSil